ASR verzekeringen kwam vandaag met de resultaten van een pilot bij schadegevallen voor smartphones. Gedurende deze vier maanden durende pilot zijn schades zijn schadeclaims van smartphones beoordeeld. Daarbij werd bekeken of het ook mogelijk was om de toestellen te repareren. Dit bleek in 43% van de gevallen ook mogelijk te zijn.
In het persbericht staat verder te lezen dat in 50% van de gevallen het ging om een total loss. Hier waren de telefoon toestellen niet meer te repareren. In de pilot is een besparing op de schadelast gerealiseerd van 20%. Op basis van deze positieve resultaten is besloten om voortaan defecte smartphones, tablets en laptops standaard te laten beoordelen door reparateurs. ASR zal niet meer direct een schadevergoeding uitkeren. Hiermee wil ASR verzekeringen voorkomen dat door een enorme schadelast de premie op de inboedelverzekering zal moeten stijgen.
Reparatieservice onderdeel van Inboedelverzekering
Deze aanpassing in het beleid wordt door ASR vormgegeven door een reparatieservice. In geval van schade moet het toestel worden opgestuurd naar de reparateur. De verzendkosten worden door ASR vergoedt.
Na reparatie wordt het toestel zo snel mogelijk teruggestuurd naar de eigenaar. Als bijkomend voordeel van het repareren van een toestel ziet ASR ook dat de informatie op de toestellen veelal bewaard kan blijven. Bij schade kan de persoonlijke foto’s en berichten niet verloren. Mocht na opsturen van het toestel de schade niet te herstellen zijn, zal een schadevergoeding volgen vanuit de dekking van de inboedelverzekering
Geef een reactie